Skip to Content

Kamala, ihana verkkosivu-uudistus

Viestintäpäällikkö Pipsa Hiltunen, LVI-Tekniset Urakoitsijat LVI-TU ry

Verkkosivut ja sosiaalisen median kanavat ovat tämän päivän käyntikortteja. Tekniikka kehittyy, visuaalisuus vahvistuu ja kanavatkin muuttuvat, tai ainakin vaihtavat konseptejaan: niinpä uudistusprojekti tulee eteen aika ajoin, ja täyttää yleensä tekijänsä niin ilolla kuin hikikarpaloilla.

Uudistustarve tuli ajankohtaiseksi LVI-TU:lle niin henkilöstö- kuin toimintatapamuutosten sekä teknisen kehityksen ja konseptimuutosten myötä. Uudistaminen vie aikaa ja rahaa. Pienen organisaation onkin mietittävä tarkkaan resurssien käyttö, ja siksi päädyimme toteuttamaan uudistukset kahdessa erässä, vaikka julkistus oli samanaikainen.

Viime vuonna LVI-TU täytti 100 vuotta ja halusimme antaa juhlavuoden loistaa. Niinpä aloitimme syksyllä 2022 taustalla työstämään uutta brändiämme. Mietimme yhdessä toimintatapojamme ja päivitimme visiomme, missiomme, arvomme. Näiden pohjalta aloitimme visuaalisen ilmeen työstämisen yhdessä Muuks Creativen Marja Hautalan kanssa. Yhteistyön tuloksena saimme raikkaan ja tarkoituksenmukaisen ilmeen logoineen, fontteineen, väreineen sekä elementti- ja kuvamaailmoineen. Työ valmistui loppuvuonna 2022, ja jäi malttamattomana pöytälaatikkoon odottamaan verkkosivu-uudistusta.

Verkkosivu-uudistus alkoi viime vuoden syksyllä nykytilan kartoituksella: näitä tuloksia hyödynsimme uuden sivuston konseptityössä yhteistyökumppanimme Site Logicin kanssa. Sivuston konseptointi on aikaa vievää puuhaa, mutta siihen kannatti ehdottomasti panostaa, sillä se helpotti sisältöjen kohdentamista ja tuotantoa. Sivuston visuaalisen ilmeen myötä projekti alkoi hahmottua toden teolla. Kun Site Logic teki sivuston teknistä toteutusta, me kävimme läpi sisältöjä ja teimme uusia ja päivitimme vanhoja tekstejä. Kesän korvalla alkoi sisällönsyöttö. Melkoinen urakka, mutta samalla oli äärimmäisen innostavaa nähdä kuinka sivusto heräsi elämään. Sitten päästiin ns. jännän äärelle, sovimme julkaisuajankohdan. Se oli samalla uuden brändimme ja visuaalisen ilmeemme julkaisuhetki.

Uudistusprojekti on työlästä ja rankkaa, se tuottaa muutaman harmaan hiuksen, mutta myös runsaasti ahaa-elämyksiä, ilon aiheita ja inspiraatioita. Tavoitteenamme oli raikas ja moderni ilme, helppokäyttöinen ja tietorikas verkkosivusto, jotka tukevat asemaamme alan rohkeana edunvalvojana ja mutkattomana asiantuntijana. Halusimme selkeyttää ja kohdentaa sisällöt tarkemmin: panostimme erityisesti jäsenosioomme, jotta se palvelisi jäseniämme entistä paremmin.

Nyt visuaalinen ilme ja verkkosivut on julkaistu. Ajan myötä palaute ja analytiikka kertovat miten onnistuimme, mutta me olemme innoissamme uudistuksesta. Toivottavasti Sinäkin!

Tutustu uusittuun verkkopalveluumme lvi-tu.fi

Lue myös mediatiedotteemme uudistuksesta.

Lisätietoa

Pipsa Hiltunen Viestintäpäällikkö +358 400 287 939 pipsa.hiltunen@lvi-tu.fi
Back to Top